راهنمای انتخاب سایز کفش
راهنمای انتخاب سایز کفش

چطور سایز کفش مردانه و زنانه را انتخاب کنیم ؟

در این پست میخواهیم در مورد راهنمای انتخاب سایز کفش مردانه و زنانه به سانتی متر متر را توضیح دهیم و برای انتخاب سایز کفش به سانتی متر برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه دهیم.

این یک موضوع خیلی مهم است چون اگر سایز کفش مناسب پا نباشد ممکن است باعث آسیب به پا و ناراحتی در زمان راه رفتن شود. برای این کار باید چند نکته را رعایت کنید:

  • اندازه گیری طول پا ( سایز پا به سانتی متر ) : برای این کار باید پای خود را روی سطحی صاف مانند کاغذ قرار دهید.و به صورت عمود و دقیق پاشنه و نوک شصت را علامت گذاری کنید. سپس طول پای خود را از پاشنه تا نوک انگشت شصت با خط کش اندازه بگیرید.
راهنمای انتخاب سایز پا
  • مقایسه با جدول سایز بندی ( سایز کفش به سانتی متر ) : بعد از این که طول پای خود را به سانتی متر به دست آوردید، باید آن را با جدول سایز بندی کفش مقایسه کنید. جدول سایز بندی ممکن است بر حسب برند، جنس، استایل و منطقه متفاوت باشد. لذا باید جدول مناسب را انتخاب کنید. در جدول زیر سایز کفش مردانه و کفش زنانه کاملا مشخص شده است
راهنمای انتخاب سایز پا
  • انتخاب سایز مناسب: در اغلب افراد، اندازه پای چپ و راست با یکدیگر متفاوت است. لذا باید سایز را متناسب با پای بزرگتر انتخاب کنید. همچنین در نظر داشته باشید که در پایان روز، پای شما در بزرگترین حالت ممکن قرار دارد. بنابراین بهترین زمان برای اندازه گیری سایز پا در ساعات پایانی روز است.

امیدوارم این مقاله راهنمای انتخاب سایز کفش مردانه و زنانه برای شما مفید باشد و در خرید کفش مناسب به شما کمک کند.